Strona główna / Usługi / Recesja dziąseł

Recesja dziąseł

Klinika Sobota House of Dentistry to przede wszystkim profesjonalizm oraz wyjątkowa atmosfera. Chcąc pomagać jak największej ilości pacjentów, dbamy by z naszych gabinetów wychodzili nie tylko z wyleczonymi zębami, ale również w doskonałym nastroju. Zawsze wysłuchujemy tego co pacjent ma nam do powiedzenia i jednocześnie staramy się maksymalnie umilić mu czas spędzony podczas leczenia. Skupiamy się na przyczynach schorzeń, a nie tylko na efektach, potrafimy zaradzić nawet najtrudniejszym problemom uzębienia i nie boimy się wyzwań.

CO TO JEST RECESJA DZIĄSEŁ

Recesja dziąseł to innymi słowami ich zanik lub cofanie się. W momencie gdy recesja postępuje, korzenie zębowe są coraz bardziej odsłonięte co prowadzi do próchnicy czy uczucia nadwrażliwości. Istotnym problemem jest również nieestetyczny wygląd odsłoniętych korzeni z czym wiąże się gorsza samoocena pacjenta. Jest wiele przyczyn, które mogą prowadzić do zaniku dziąsła. Wśród najczęściej spotykanych czynników są: bruksizm, wada zgryzu czy też nieprawidłowe szczotkowanie zębów.

CZYNNIKI WYWOŁUJĄCE RECESJĘ

Regresja dziąseł czyli odsłonięcie szyjek oraz korzeni zębów, spowodowana może przez wiele czynników. Najczęstszymi przyczynami recesji są:

• nieprawidłowy zgryz powodujący przeciążenia zębów,
  • wczesne stadium paradontozy
  • zbyt gorliwe szczotkowanie zębów (w szczególności twardą szczoteczką)
  • indywidualny kształt oraz budowa dziąseł

Nieleczona recesja ma tendencję do pogłębiania się. Zęby wyglądają coraz mniej estetycznie. Coraz intensywniej odczuwalna jest nadwrażliwość zębów, pojawia się trudna do usunięcia próchnica, a w skrajnych przypadkach zęby zaczynają się ruszać co może prowadzić do ich utraty.

JAK W NASZEJ KLINICE LECZYMY RECESJĘ DZIĄSŁA

Przed rozpoczęciem samego leczenia, bardzo ważna jest konsultacja stomatologiczna. To wtedy stawiamy dokładną diagnozę i szukamy przyczyn choroby. Następnie dobieramy odpowiednią metodę leczenia. Często jest to przykrycie recesji własnym dziąsłem pacjenta. Zabieg ten przebiega sprawnie, w miejscu po zabiegowym bardzo szybko następuje proces gojenia, a pacjent od tej chwili może zapomnieć o problemie zaniku dziąseł. Dzięki narzędziom mikrochirurgicznym oraz znieczuleniu komputerowemu, cały proces jest komfortowy i nie powoduje obaw u naszych pacjentów. Zabieg wykonywany jest przez jednego z najbardziej kompetentnych stomatologów-chirurgów w Polsce. Wieloletnie doświadczenie sprawia, że żaden, nawet skomplikowany przypadek nie jest dla niego przeszkodą i z powodzeniem potrafi odbudować linię dziąseł pacjenta. Każde schorzenie w jamie ustnej warto leczyć na samym początku jego zaobserwowania. Zaniedbanie prowadzi do zintensyfikowania schorzenia, może przysporzyć niepotrzebnego bólu oraz zmartwień. Nasi lekarze poradzą sobie z chorobami uzębienia w każdym ich stadium, jednak w trosce o dobro pacjentów namawiamy do szybkiej reakcji i jak najwcześniejszego zgłaszania się do naszej kliniki.

ZALETY ZAPOBIEGANIU RECESJI DZIĄSEŁ W KLINICE SOBOTA HOUSE OF DENTISTRY:

• Dokładna diagnostyka
  • Specjalistyczne narzędzia mikrochirurgiczne zapewniające precyzję
  • Zabieg niweluje uczucie nadwrażliwości

Efekty leczenia recesji dziąsła

Masz więcej pytań? Umów się na konsultację i porozmawiaj z lekarzem stomatologiem