Strona główna / Usługi / Paradontoza

Paradontoza - choroba przyzębia

Zadbana jama ustna to nie tylko zdrowe zęby, ale również dziąsła i kości. W klinice Sobota House of Dentistry doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego kompleksowo dbamy on naszych pacjentów. Chcemy, by wizyta stomatologiczna była przyjemnością dla naszych pacjentów, dbamy żeby w każdym momencie czuli się rozluźnieni i stosując najnowocześniejsze technologie sprawiamy, że zabiegi są całkowicie niewyczuwalne i bezstresowe.

CZYM JEST PARADONTOZA

Ruszające się zęby oraz krwawiące dziąsła mogą świadczyć o paradontozie, czyli chorobie przyzębia. Nie wolno bagatelizować takich symptomów, ponieważ nieleczona paradontoza może prowadzić nawet do utraty zębów. Paradontoza wywoływana jest przez bakterie, które prowadzą do stanu zapalnego w miejscu gdzie zęby spotykają się z dziąsłami. Według danych, z paradontozą zmaga się zaskakująco duży odsetek Polaków, około 40-50%. Wśród najczęstszych objaw paradontozy wymienia się m.in. krwawienie dziąseł, ruszające się zęby, odsłonięcie szyjek zębowych, opuchliznę dziąseł czy też nieprzyjemny zapach z ust. Warto niezwłocznie po zaobserwowaniu jakiegokolwiek z objawów udać się do stomatologa. Im wcześniej rozpoznana parodontoza, tym większe szanse na pomyślne i szybkie leczenie.

JAK LECZYMY PARADONTOZĘ W NASZEJ KLINICE

Tak jak w przypadku innych schorzeń, w leczeniu paradontozy podstawą sukcesu jest dobra diagnostyka oraz znalezienie źródła choroby. Uważnie sprawdzamy stan uzębienia pacjenta wykorzystując rentgen panoramiczny oraz sondę dziąsłową. Urządzenia te dają nam pewność rzetelnego i precyzyjnego zdiagnozowania problemów w jamie ustnej. Metody, którymi leczymy paradontozę są sprawdzone, a doświadczenie naszych lekarzy to gwarancja na pomyślne leczenie. Najważniejsze jest dla nas zdrowie i zadowolenie pacjenta i to właśnie tymi wyznacznikami kierujemy się podczas przeprowadzanych zabiegów. W leczeniu paradontozy ważne jest oczyszczenie oraz wypolerowanie powierzchni zębów i zakażonych dziąseł. Następnie stosujemy specjalistyczny preparat Emdogain, dzięki któremu odbudowują się struktury kości, które uległy zniszczeniu podczas paradontozy.

JAK PRZECIWDZIAŁAĆ PARADONTOZIE W DOMOWYCH WARUNKACH?

Aby ustrzec się przed paradontozą, warto zadbać o higienę jamy ustnej każdego dnia. Poniżej przedstawiamy trzy podstawowe kroki, które pomogą zminimalizować ryzyko zachorowania na paradontozę:

• należy przynajmniej 2 razy dziennie dokładnie myć zęby szczoteczką z miękkim włosiem, nawet gdy odczuwalne jest podrażnienie dziąseł. Co więcej, warto zaopatrzyć się w nić dentystyczną oraz płyn do płukania ust, które pozwalają na dokładną dezynfekcję i oczyszczenie jamy ustnej;
  • warto regularnie korzystać z zabiegu usuwania kamienia. Odkłada się on na zębach i gromadzą się w nim bakterie, które prowadzą do infekcji;

ZALETY LECZENIA PARADONTOZY W KLINICE SOBOTA HOUSE OF DENTISTRY:

• Uważne diagnozowane źródła choroby
  • Skuteczność leczenia
  • Szybkie gojenie się rany po zabiegu

Masz więcej pytań? Umów się na konsultację i porozmawiaj z lekarzem stomatologiem